środa, 15 marca 2017

[Unboxing, PK-PRO] PK-Punch - Miniature Leaf Punch

Witajcie! Tak się ostatnimi czasy poskładało, że nie miałem zbyt dużo czasu na hobby. Przełożyło się to również na brak środowych wpisów unboxingowych. Dzisiaj jednak wygospodarowałem chwilę, aby pokazać wam użyteczny gadżet, który posłuży do urozmaicenia podstawek lub makiet.

Gadżet ów to PK-Punch - Miniature Leaf Punch od firmy PK-PRO. Jak nazwa wskazuje, służy on do wytwarzania miniaturowych listków, które mają imitować te prawdziwe liście z drzew.

Są trzy modele puncherów, każdy z nich zapewnia cztery kształty liści. Ich kształty z łatwością sprawdzicie na stronie. Producent wskazuje, że ich rozmiar odpowiada skalom 1/35, 1/43, 1/48 i 1/50 (co odpowiada figurkom w skali 54, 32 oraz 28 mm). Dla 28 i 32 mm rozmiar wydaje się w porządku, natomiast dla większych skali listki mogą być ciut za małe (ale to już kwestia gustu). Liście mają długość/średnicę 3 mm.

Wróćmy jednak do samego produktu. Zapakowany został w kartonowe pudełko wypełnione piankami. Podczas transportu z Niemiec nawet Poczcie Polskiej nie udało się zniszczyć zawartości. W środku znajdował się puncher zapakowany w foliowy woreczek. Urządzenie nie jest duże i z pewnością znajdziecie dla niego miejsce w warsztacie.

Otrzymane po wycięciu liście są ładne, mają naturalny kształt, a co najważniejsze - krawędzie są równe. Za surowiec posłużyły mi naturalne liście klonu. Możecie obejrzeć na podstawce Centigora, jak się prezentują. Obok nich, dla porównania zostawiłem nasiona brzozy, które wcześniej wykorzystałem.

Moje obawy budził sposób ostrzenia punchera, ale w sieci znalazłem informację mówiącą, że wystarczy raz na jakiś czas przeciąć folię aluminiową, aby noże odzyskały pierwotną jakość.







2 komentarze:

  1. No to już wiem, kto będzie sprzedawał liście w IW :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie obedrę Cię ze skóry, jak to mówią ;)

      Usuń