Poniżej znajdziecie opis potyczki, które odbyła się pod koniec listopada w klubie Inny Wymiar w Katowicach przy ulicy Dębowa 49. Grałem z QC, którego możecie znać m. in. z bloga Danse Macabre. Dowodził on bandą krasnoludów, ja prowadziłem kompanię Ogrów. Graliśmy na zasadach Warheim, którego QC jest autorem.
Przygotowanie stołu i rozstawienie modeli
Korzystając z dostępnych w klubie Inny Wymiar stołu i makiet przygotowaliśmy teren wiejski, do rozegrania wylosowanego uprzednio scenariusza Starcie. Jak zauważycie, stół do gry który wykorzystaliśmy to makieta Helmowego Jaru ale uznaliśmy, że z powodzeniem nada się do rozegrania scenariusza wiejskiego w Warheim FS.



Zgodnie z założeniami scenariusza wylosowaliśmy strefy rozstawienia w których wystaliśmy dowodzone przez nas drużyny.
QC wystawił sześciu Krasnoludów: czterech bohaterów z Kowalem Run, uzbrojonych w broń do walki wręcz, tarcze, średnie pancerze i pistolety pojedynkowe oraz dwóch strzelców uzbrojonych w kusze.
Ja poprowadziłem komplet pięciu bohaterów: trzech Ogrów z Rzeźnikiem i dwóch gnoblarskich Traperów. Zresztą koszt czczących Przepastne Trzewia wojowników nie pozwala na jakikolwiek wybór.
Następnie wylosowaliśmy pogodę: Silny wiatr.

I tak pistolety pojedynkowe, w które wyposażyły się Krasnoludy okazały się całkowicie nieprzydatne.
Runda I


Potyczkę rozpoczęły ogry. Długobrodzi postanowili skorzystać z osłoną, jaką zapewniały skały i osłaniani przez kuszników ruszyli w kierunku pobliskiego bloku skalnego, szykując się na przyjęcie szarży.
Runda II



Silny wiatr nieustannie dmący od wschodu skutecznie uniemożliwiał Khazadom strzelanie z broni prochowej, a miotane z kusz bełty znosił z dala od celu. Co więcej, wiatr rozpędził zgromadzone na niebie chmury i pole bitwy zalał Piekielny Żar – zdarzenie losowe wylosowane przeze mnie dobiło odzianych w metalowe pancerze Kahazadów.

Runda III

Trzecia runda przyniosła rozstrzygnięcie potyczki.
Szarżujący Rzeźnik bez trudu Wyłączył z akcji! model Długobrodego oraz Oszołomił! model Kowala Run, bowiem Krasnoludom z powodu silnego wiatru nie udało się użyć pistoletów pojedynkowych w reakcji na szarżę stój i strzelaj, zawiodła także Ochrona Pancerza na 3+.
Za to Tan bez problemu uzyskał dwie 6 w rzucie na test rozbicia, co oczywiście oznaczało niepowodzenie i przegranie potyczki.
Niebawem kolejny raport z drugiego starcia tych samych band. Krasnoludy bardzo chciały zemścić się na ograch. Czy im się to uda?
Wszystkie zdjęcia zostały wykonane, przygotowane oraz pozyskane z bloga QC. Dzięki :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz